2 heerlijke weken - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jacintha - WaarBenJij.nu 2 heerlijke weken - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jacintha - WaarBenJij.nu

2 heerlijke weken

Blijf op de hoogte en volg Jacintha

27 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hier mijn tweede blog alweer. Ik zit inmiddels alweer in de vierde week van mijn school. Time flies when you are having fun en in de geval gaat het echt hard! In deze blog zal ik wat schrijven over de afgelopen 2 weken.

In mijn tweede week kregen we het ritme van school te pakken. De eerste week was allemaal nog even wennen maar we werden wel direct aan het werk gezet. Doe gelijk nog maar even een presentatie. Als ik ergens niet van houd is het voor een grote groep staan.. maar we hebben het overleefd! Deze week had ik les van maandag tot donderdag variërend van 10 minuten tot anderhalf uur en voor de rest konden we heerlijk genieten van de omgeving. Ook had ik deze week mijn kleding voor het eerst naar de laundry gebracht, eindelijk!! De volgende dag konden we onze schone kleding weer ophalen maar toen ik het aan het uitpakken was, was ik minder blij. Ik had mijn was daar in 3 tassen heengebracht in de hoop dat ze dit dus als verschillende wasjes zouden zien maar helaas.. Ze hadden alles bij elkaar ingegooid. Nu zitten, de meeste, roze kledingstukken onder vieze blauwe/zwarte strepen. Hier hebben we ook weer van geleerd en gaan we het nu maar als handwasjes doen. Deze week zijn we meerdere avonden er lekker even uit geweest. We hebben wat drankjes gedaan of even een spelletje gespeeld. Deze week is me natuurlijk ook weer iets overkomen. Ik had mezelf opgesloten in mijn kamer! Ik had mijn deur op slot gedraaid, maar niet wetende dat ik hem niet meer open kon maken. Toen ik weer even naar buiten wilde gaan kreeg ik mijn slot er niet meer vanaf. Gelukkig kwam mijn kamergenote eraan en heeft hem open gedraaid. Nadat ik haar dit had verteld zei ze tegen mij probeer het nog maar een keer waarop mijn antwoord was, weet jij zeker dat die van jou het wel doet? Ja haar sleutel deed het wel. Wij, de 2 domme blondjes, deden de deur weer op slot (er had gewoon iemand aan de andere kant van de deur moeten gaan staan!) maar we kregen hem ook met haar sleutel niet open. Nou, daar zaten we dan! Uiteindelijk na een uurtje had een vriendinnetje geappt dat ze ons wel even zou komen helpen. Na ongeveer 5 minuten heel hard te hebben gelachen met z’n allen heeft ze de deur voor ons geopend en konden we weer onze gang gaan.

We hadden donderdagochtend om 11 uur al lekker weekend en met een groepje meiden hadden we gepland dat we die vrijdag naar Mansfield zouden gaan. Hier hebben we weer een té gekke safari gehad en ook was er een tamme giraf aanwezig. Dit was zo ontzettend gaaf! Toen we aankwamen rijden zagen we de giraf al staan. Wij moesten wachten totdat er een poort geopend zou worden maar dit duurde een heel tijdje. Met dat wij staan te wachten komt die giraf al naar ons toe om ons te begroeten. Allemaal gelijk de taxi uitgestapt en even wat foto’s gemaakt en ook even de giraf geaaid. Eenmaal aangekomen bij de receptie hadden we de keus om te gaan wandelen of om op pad te gaan met een ranger. Uiteindelijk hebben we toch maar gekozen om een ranger op pad te gaan en dat was een goede keuze. We hebben met z’n allen zo genoten van het mooie weer, de mooie dieren en de mooie omgeving. Na een aantal uurtjes werden we weer opgehaald door de taxi en zouden we nog even gaan kijken bij de big pineapple. Dit was echt een enorm ding maar veel bijzonders was er niet.
De zaterdag hadden wij het peachy beach festival en ook dit was weer een groot succes. We gingen met een groepje meiden daarheen en hebben heerlijk gedanst en wat drankjes genuttigd. Aan het einde van de avond toen wij de taxi hadden gebeld begon het keihard te regenen en te onweren. Wij waren erg blij dat we naar huis gingen maar mochten, helaas, nog een uur wachten op de taxi. Zeiknat aangekomen lekker in bed gedoken en heerlijk een paar uur geslapen. De volgende dag hebben we met z’n allen niet zo heel veel uitgevoerd en heeft iedereen een heerlijk relaxt dagje gehad.

Toen brak week 3 alweer aan. Ook deze week hadden we dezelfde lesuren als in week 2 en ook nu mochten wij weer een soort van presentatie geven. Van maandag tot donderdag hebben we niet zo heel erg veel uitgevoerd. We zijn lekker middagen naar het strand geweest, hebben lekker geluncht en in de avond nog wat drankjes en wat spelletjes gedaan. Afgelopen vrijdag hadden we een volleybal toernooi. Donderdagavond was ik even gezellig bij de meiden en die hadden even aangekondigd dat ik die vrijdag een volleybal toernooi zou hebben. De meiden hadden zich opgegeven voor het volleyballen maar ze misten nog 1 persoon en hebben ze mijn naam er maar bij geschreven. Harstikke leuk natuurlijk en we hadden er ook wel zin in! Onze team naam was de Warriors. Eenmaal aankomen op het veld kregen we eerst uitleg over de spelregels. Ik heb de regels niet onthouden maar wel het gedeelte dat als je dus een punt verliest je een shotje moest nemen. Ik was een beetje verbaasd en keek de meiden aan die me, een soort van, aan het uitlachen waren. Wat blijkt nu? Dit wisten zij dus wel maar ze hadden niks tegen mij gezegd. Geeft niks, we houden wel van een drankje. We mochten ook gelijk als eerste spelen. We begonnen best lekker maar eindigde toch als de verliezer van die game. Uiteindelijk hebben we de halve finale niet bereikt! Denk omdat we allemaal, door het sporten en het warme weer, een beetje uitgedroogd waren. Nee dit is helemaal niet waar we konden er gewoon niet zo veel van. Toen het toernooi was afgelopen hebben we op school nog even wat gegeten en hebben ons daarna klaar gemaakt om nog even naar een andere bar te gaan. Toen we naar huis wilden gaan was er een beetje gezeur met de taxi. Het merendeel zat al in de taxi maar we waren nog 1 vriendinnetje kwijt. We hebben een aantal keren naar haar gezocht maar niet gevonden. Na nog 2 rondes hebben we haar gevonden maar met dat we terug wilden naar de taxi reed hij weg, top! Uiteindelijk zijn we thuis gekomen maar kon ik mijn kamer niet in. Ik had mijn sleutel binnen laten liggen en mijn kamergenote was weg. Zij was ook met ons meegegaan stappen maar zij zat al in de eerste taxi dus ik dacht die is al wel in de kamer maar nee daar was ze nog niet. Na 1,5 uur kon ik eindelijk mijn bedje in! De zaterdag hebben we niet zo heel veel gedaan. Even naar de grote supermarkt geweest en lekker luieren. De zondag gingen we met een groepje naar Port Elizabeth om naar een grote shopping hall te gaan. Toen we daar aankwamen wisten we meteen we hebben niet genoeg tijd en dit was ook het geval. We moesten ook weer op tijd terug aangezien we voor het donker thuis wilde zijn.

Dit waren alweer 2 weken. Ik heb het hier nog steeds geweldig zoals jullie kunnen lezen en ik ben blij dat er nog vele weken volgen! Over een paar weken komt er weer een nieuw blog!

  • 27 Februari 2017 - 19:50

    Marry Boer:

    Jacintha wat leuk dat je deze blog hebt. Ik geniet ervan en zie dat jij er nu ook plezier in hebt. Je moet maar zo rekenen het wordt steeds leuker. En voor je het weet ben je weer thuis dus pak wat je pakken kan. GENIET.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2017

2 heerlijke weken

19 Februari 2017

Mijn allereerste week in Zuid-Afrika
Jacintha

Actief sinds 19 Feb. 2017
Verslag gelezen: 956
Totaal aantal bezoekers 1980

Voorgaande reizen:

19 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: